Győrből új bringaúton tekerhetünk a Nyúlon túlra

Győrből új bringaúton tekerhetünk a Nyúlon túlra

Átadták a Győr-Pannonhalma kerékpárutat

Az idei év egyik legnagyobb kerékpárút-beruházása készült el, amelyet 2021. november 20-án, szombat délután adtak át Écs határában. Így mostantól Győrből Nyúlon és Écsen keresztül egészen Pannonhalma központjáig tekerhetünk 3 méter széles, tükörsima aszfalton. Az idei utolsó nagy kerékpárút megnyitásával csak az idén már több mint 220 km bringaút épült Magyarországon, ami rekordnak számít.

A Kisalföldet a Sokorói-dombsággal összekötő kerékpárút valószínűleg a környék legnépszerűbb útvonala lesz a bringás turisták között, hiszen minden megvan rajta, amire egy szombati hobbibiciklis vágyik. Autóktól elkülönülő tükörsima és széles aszfaltút, minimális szintemelkedés, fedett kerékpáros pihenők, változatos táj, települések érintése, ahol van látnivaló, és az út végén jutalomként nagyszerű éttermek, cukrászdák, illetve Magyarország egyik legszebb turistalátványossága, a Pannonhalmi Főapátság épületegyüttese található. Itt fontos leszögezni, hogy a kerékpárút Pannonhalma városközpontjáig tart, az apátsághoz vezető szerpentin ennek már nem része, azonban a dombra való feltekerés komoly sportértékkel bír.

A kerékpárút-szakasz Győr belterületén, a Szauter Ferenc utcai körforgalmi csomóponttól indul, és Pannonhalmán, a Bencés Főapátság lábánál található Szabadság térnél ér véget. A 18,4 km hosszú kerékpáros útvonal megvalósítása során 12,3 km új építésű szakasz létesült, továbbá 6,1 km hosszan átépítési, felújítási munkálatokat is végeztek. Ezen felül két új kerékpáros híd is épült: egy Écsen a Pándzsa-patak fölött, a másik pedig Nyúlon a Gerhai-árok fölött. Emellett egy harmadik hidat is érintett a fejlesztés, a Pándzsa-patakot Győrön belül is keresztezi a kerékpárút. Itt a már meglévő híd új burkolatot kapott, és fejlesztették a közvilágítást is.

Győrben és Écsen 1-1 kerékpáros pihenőhelyet építettek, míg Pannonhalma területén 3 db pihenési lehetőséget alakítottak ki, illetve Győr és Écs között, a győrújbaráti leágazásnál is készült egy pihenőpont. Ezeken a pihenőhelyeken fedett, paddal és asztallal ellátott esőbeállók védenek meg a csapadéktól vagy épp a napsütéstől. A tájékoztatás színvonalának emelése érdekében a környék látnivalóit bemutató információs táblákat is kihelyeztek. A teljes beruházás során összesen 495 db KRESZ, illetve kerékpáros útirányjelző-táblát helyeztek el, ezen kívül 174 db facsemetét is ültettek.

„Azért kezdeményeztem ennek a kerékpárútnak a megépítését, mert azt reméltem, hogy mind a településeken belüli mindennapi életben, mind az idegenforgalomban is nagyon sokan fogják ezt használni. Az elmúlt hetek és hónapok bebizonyították, hogy ez egy sikeres kezdeményezés volt, hiszen sok ezren használták már ezt a kerékpárutat”, mondta el az átadó ünnepségen Kara Ákos, a térség országgyűlési képviselője.

Az újonnan átadott kerékpárút csatlakozik a Pannonhalma-Balatonfüred kitáblázott kerékpáros túraútvonalhoz. Győrben pedig tovább tekerhetnek a bringások a Duna menti EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros túraútvonalon Budapest vagy Bécs irányába. „Győr és környéke hamarosan kerékpáros központtá válik, hiszen a kerékpárutak egyre sűrűbben hálózzák be a területet. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok magyar és külföldi kerékpáros turista fogja felfedezni ez az új szakaszt”, mondta Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a sajtótájékoztatón.

Rekordmértékű fejlesztések a Kerékpározás Évében

2010 óta több mint 1.700 km kerékpárút épült vagy újult meg az országban, ebből bő 150 km 2020-ban és 220 km 2021-ben. Mindkét szám rekordnak számít Magyarországon.

Hazánkban jelenleg több mint 9.000 km kerékpározásra ajánlott létesítmény található, országszerte mintegy 4.000 km önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút szolgálja ki a biciklizőket. A 2014-2021 közötti időszakban jelentős fejlesztések valósultak meg hazai és uniós támogatásból, összesen több mint 200 milliárd forint értékben. A meglévő hálózat bővítésével belátható időn belül 6.000 km önálló kerékpárút áll majd rendelkezésre Magyarországon. A teljes kerékpározható hálózat összes hossza 2030-ra megközelítheti a 15.000 kilométert.

A minél hatékonyabb hálózatbővítés érdekében 2020 őszén a kormány 4 milliárd forintot biztosított a jövőbeni kerékpárutak tervezésére. A tervezések célja, hogy a pénzügyi források rendelkezésre állásával azonnal kezdődhessen a bringautak kivitelezése. Az összegnek köszönhetően előreláthatólag 850 km kerékpárút tervezése valósulhat meg. Az előkészítést a Magyar Közút, a megyei önkormányzatok és az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ végzi.

További híreink

Nézz szét túráink között!