Országos Görpark Program 2025
A Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára (a továbbiakban: Támogató), a Magyar Országos Görkorcsolya és Gördeszka Szövetség (a továbbiakban: MOGGSZ) bevonásával kiírja a 2025. évi Országos Görpark Programot (a továbbiakban: Program).
A Program célja:
Az olimpiai sportággá fejlődött gördeszkázás és a gyorsasági görkorcsolya sportágak szabadidősport és versenysport igényeit egyaránt figyelembe véve, megfelelő méretű, sportszakmai szempontok szerint tervezett és kivitelezett létesítmények kerüljenek kialakításra magyarországi településeken.
1. A Program keretein belül támogatható létesítmények és azok jellemzői:
- Kültéri görpark szerkezet esetén szerkezete és idomkialakítása egybefüggő monolit, anyagában simított helyszíni vasbeton kialakítású.
- Kültéri görkorcsolyapálya esetén felülete AC11 vagy hasonló aszfaltminőségű minimum 8 cm pályaszerkezeti vastagságú, 6 m sávszélességű, 100 x 45 m befoglaló alapterületű aszfalt pályaszerkezet, a pályaszerkezet minimális hossza 200 m. A pálya burkolata aszfalt, beton vagy speciális felületű.
- Beltéri görpark szerkezet esetén szerkezete egybefüggő monolit, anyagában simított helyszíni vasbeton kialakítású, vagy
- Beltéri görpark vagy görkorcsolya pályaszerkezet esetén fa, vagy acél vázra épült, egybefüggő kialakítású pályaszerkezet (sík padozati részei is borított szerkezeti kialakítással ellátott), melynek borítása SkateLite vagy RampArmor anyagú.
- A pályaszerkezet szintugrásai és idommagassága együtt eléri a 80 cm-t.
- A pálya kialakítása a minimálisan elvárt alapterülethez viszonyítva kerüljön megadásra az alábbiak szerint:
- 400 és 550 négyzetméter közötti alapterületű pálya esetén típusspecifikus (pl. minifélcső, „vert” félcső, bowl/mélymedence, pool/medence, street section/utcarészlet, park section/parkrészlet), kis alapterületű, lehetőleg legalább részben térfedéssel rendelkező pálya, adott esetben kiegészítve alap street pályaidomokkal (pl. talajkorlát, talajpadka, döntött fal, piramis).
- 551-700 négyzetméter közötti alapterületű pálya esetén, tényleges mérettől és helyszíni területi adottságoktól függően park és/vagy street kialakítással,
- 701-900 négyzetméter közötti alapterületű pálya esetén, kötelezően park és/vagy street kialakítással,
- 901 négyzetméternél nagyobb alapterületű pálya esetén, kötelezően park és/vagy street kialakítással.
- A pályaszerkezet legalább 30%-át a pályaidomok alkotják (pl. rámpák, ívek, padkák, korlátok, lépcsők, padok, kidobók, szintek, medencék).
- A pályakialakítások minden esetben megfelelnek az MSZ EN 14974:2019 „Gördeszkapályák, Biztonsági követelmények és vizsgálati módszerek” szabvány, továbbá az egyes szórakozási célú berendezések, létesítmények és ideiglenes szerkezetek, valamint szórakozási célú sporteszközök biztonságosságáról szóló 24/2020. (VII. 3.) ITM rendelet (a továbbiakban: ITM rendelet) előírásainak.
- A Program részeként az MSZ EN 14974:2019 szabványnak megfelelő sportszakmai szempontok szerint korábban létesült, működő görparkok, gördeszkapályák vagy gyorsasági görkorcsolyapályák bővítésére, átalakítására, felújítására is igényelhető támogatás.
A Támogatási kérelemben szükséges részletesen bemutatni a tervezett megvalósítási helyszínt az alábbi szempontok alapján:
- A görpark tervezett alapterülete.
- A megvalósítási helyszín elhelyezkedése a település területén.
- Előnyt jelenthet, ha köznevelési intézmény (pl. iskola, óvoda) közelében található, amely bővíti a felhasználói célcsoportot és a mindennapos testnevelés infrastrukturális igényeit is ki tudja szolgálni.
- Előnyt jelenthet, ha a megvalósítási helyszín közelében már elérhető több szabadidős szolgáltatás is (pl. játszótér, fitnesz park, sportpálya, KRESZ-park, street workout park, szabadidőközpont).
- Amennyiben több szabadidős szolgáltatás is megtalálható a megvalósítási helyszín környezetében, szükséges bemutatni, hogyan kapcsolódik ezekhez a görpark építése, milyen fejlesztési elképzelések érintik a területet.
- A megvalósítási helyszín környezetében található kiszolgáló létesítmények (pl. mosdó, bolt, vendéglátó egység, öltöző, értékmegőrző).
- Mekkora területről várható a görparkot használók köre (közvetlen lakókörnyezet, teljes település, környező település).
- A terület alkalmassága a görpark megépítésére (pl. talajvíztől és elöntéstől nem veszélyeztetett, közmű és régészeti szempontból rendezett, a megépíteni kívánt pálya elfér az adott területen, illetve területelőkészítési tevékenységek ismertetése, amennyiben releváns).
- A megvalósítási helyszín biztonságos megközelíthetősége gépjárművel, közösségi közlekedéssel, kerékpárral (célszerű már megépült kerékpárutak útvonalába csatlakoztatni) vagy gyalogosan; parkolók rendelkezésre állása (gépjármű, kerékpár); illetve megfelelően elkerített, nem közvetlenül közút vagy kötöttpályás közlekedési hálózat mellett található. Amennyiben a Támogató úgy ítéli meg, hogy a megvalósítási helyszín megközelítése, a pálya használata nem teljeskörűen biztonságos, előírhatja térelválasztó, kerítés telepítését.
- Sportszakmai szervezetek, sporttevékenységek bemutatása a görpark vonzáskörzetében.
- A megvalósítási helyszín társadalmi támogatottsága. Szükséges a támogatási kérelemben bemutatni, hogy a Támogatást igénylő megvizsgálta a görpark megépítésével járó zaj-, és egyéb terhelés okozta kockázatokat, amelyek nem érintik hátrányosan a környező lakosságot.
2. Nem támogatható szerkezeti kialakítások:
- Monolit vasbeton pályalemez felületén elhelyezett előre gyártott vasbeton szerkezeti részt tartalmazó kialakítások.
- Sík pályalemezen elemesen, tagoltan elhelyezett kialakítások, legyen szó kültéri vagy beltéri szerkezetről, illetve bármilyen szerkezeti anyagról.
- A szerkezet borítása HDPE (High Density Poliethylen) vagy más műanyag-kompozit lemez szerkezetű.
3. A támogatás forrása, az igényelhető támogatás mértéke, intenzitása:
3.1. Támogatás forrása:
A támogatás Magyarország 2025. évi központi költségvetésének terhére, hazai finanszírozásból kerül biztosításra. A támogatás vissza nem térítendő, egy összegben, előlegként kerül folyósításra.
3.2. Az igényelhető támogatás összege pályatípusonként:
- 400 és 550 négyzetméter közötti alapterületű pályaszerkezet esetén a támogatás összege legfeljebb 44 millió forint,
- 551 és 700 négyzetméter közötti alapterületű pályaszerkezetek esetében a támogatás összege legfeljebb 55 millió forint,
- 701 és 900 négyzetméter közötti alapterületű pályaszerkezetek esetében a támogatás összege legfeljebb 66 millió forint,
- 900 négyzetméternél nagyobb alapterületű pályaszerkezetek esetében a támogatás összege legfeljebb 77 millió forint,
A Program részeként az MSZ EN 14974:2019 szabványnak megfelelő sportszakmai szempontok szerint korábban létesült, működő görparkok, gördeszkapályák vagy gyorsasági görkorcsolyapályák bővítésére, átalakítására, felújítására vonatkozó támogatás maximuma a fenti pontokban megadott méretű pályákhoz igazodik.
A támogatásból kiegészítő infrastrukturális fejlesztésre fordítható maximális összeg:
- Térvilágítás (legalább 300 lux megvilágítást biztosító), padok, kerékpártárolók, hulladéktárolók, víz és áramvételi hely kialakítására legfeljebb 3,5 millió forint,
A kiegészítő infrastrukturális fejlesztések költsége beleszámít az adott pályatípus maximálisan igényelhető támogatási összegébe.
Az infrastrukturális fejlesztések önállóan nem támogatható tevékenységek.
3.3. Támogatás intenzitása:
Helyszínenként az összköltség (támogatás és saját forrás összesen) legfeljebb 60%-át finanszírozza a Támogató a meghatározott támogatási összegek mértékéig. A támogatás intenzitása a fentiektől eltérően legfeljebb 80% lehet azon település esetében, amely a kedvezményezett települések besorolásáról és a besorolás feltételrendszeréről szóló 105/2015. (IV. 23.) Korm. rendelet alapján kedvezményezett településnek minősül.
Az igényelhető támogatás összege ezen Támogatást igénylők esetében sem haladhatja meg az egyes pályatípusokhoz tartozó maximális támogatási összeget.
4. A Támogatást igénylők köre:
Jelen Támogatási konstrukció keretében kizárólag a következő gazdálkodási formakódok fogadhatóak el:
4.1. Jogi személyiségű- és Jogi személyiség nélküli vállalkozás, Nonprofit gazdasági társaság és Egyéb gazdasági szervezet esetében
- 113 – Korlátolt felelősségű társaság
- 114 – Részvénytársaság
- 116 – Közkereseti társaság
- 117 – Betéti Társaság
- 228 – Egyéni cég
- 231 – Egyéni vállalkozó
- 572 – Nonprofit korlátolt felelősségű társaság
- 573 – Nonprofit részvénytársaság
- 575 – Nonprofit közkereseti társaság
- 576 – Nonprofit betéti társaság
4.2. Költségvetési- és költségvetési rend szerint gazdálkodó szervek esetében
- 311 – Központi költségvetési irányító szerv
- 312 – Központi költségvetési szerv
- 321 – Helyi önkormányzat
- 322 – Helyi önkormányzati költségvetési szerv
- 325 – Önkormányzati hivatal (költségvetési szerv)
- 327 – Helyi önkormányzatok társulása
- 328 – Területfejlesztési önkormányzati társulás
- 371 – Helyi nemzetiségi önkormányzat
- 372 – Helyi nemzetiségi önkormányzati költségvetési szerv
- 373 – Helyi nemzetiségi önkormányzatok társulása
- 381 – Költségvetési rend szerint gazdálkodó, központi költségvetési körbe tartozó szerv
- 382 – Költségvetési rend szerint gazdálkodó, önkormányzati költségvetési körbe tartozó szerv
4.3. Nonprofit és egyéb nem nyereségérdekelt szervezet
- 515 – Országos sportági szakszövetség
- 516 – Egyéb sportszövetség
- 517 – Egyéb szövetség
- 519 – Egyesület jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége
- 521 – Sportegyesület
- 525 – Vallási egyesület
- 528 – Nemzetiségi egyesület
- 529 – Egyéb egyesület
- 551 – Bevett egyház
- 552 – Bevett egyház elsődlegesen közfeladatot ellátó belső egyházi jogi személye
- 555 – Bevett egyház elsődlegesen vallási tevékenységet végző belső egyházi jogi személye
- 556 – Bejegyzett egyház
- 557 – Nyilvántartásba vett egyház
- 558 – Bejegyzett egyház és Nyilvántartásba vett egyház belső egyházi jogi személye
- 559 – Egyéb egyházi szervezet
- 561 – Közalapítvány
- 562 – Közalapítvány önálló intézménye
- 563 – Egyéb alapítvány önálló intézménye
- 565 – Alapítvány jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége
- 566 – Kormány által létrehozott alapítvány
- 569 – Egyéb alapítvány
- 591 – Egyesülés
- 599 – Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet
5. Az elszámolható és nem elszámolható költségek köre:
5.1. Az elszámolható költségek köre:
- A Program keretein belül csak a létesítmény kivitelezéséhez közvetlenül kapcsolódó költségek számolhatóak el.
- A kötelezően előírt nyilvánosság keretében a támogatás tényéről, összegéről szóló tájékoztató tábla kihelyezésének összege (támogatás és saját forrás összesen) maximum bruttó 50.000 Ft, amely a Program keretében elszámolható.
- Azon támogatási kérelem esetében, ahol a projekt összköltsége (támogatás és saját forrás összesen) eléri az 50.000.000,- Ft-ot, kötelező könyvvizsgálatot lefolytatni, amely során a könyvvizsgáló az elszámolás alapjául szolgáló dokumentumokat tételesen megvizsgálja, és nyilatkozatban igazolja, hogy azok megfelelnek a hatályos számviteli előírásoknak. A könyvvizsgálói nyilatkozattal kapcsolatos támogatói előírást a Támogatói okirat részletezi. A könyvvizsgáló költsége elszámolható.
- Amennyiben a fakivágás a létesítmény területén elengedhetetlen, a kivágott fa pótlása kötelező, annak költsége elszámolható.
- A Felhívás megjelenésének és a Támogatási kérelem benyújtási időszak kezdő napja közötti időszakban kizárólag tervezési költség számolható el, a Támogatást igénylő saját kockázatára, saját forrás terhére.
ÁFA levonási jog:
- Amennyiben a kedvezményezett a beruházás, illetve a beruházás hasznosítása során általános forgalmi adó levonására nem jogosult, akkor a támogatás számításának alapja a projekt ÁFÁ-val növelt, bruttó összköltsége, azaz a projekt költségvetését bruttó módon kell megterveznie.
- Amennyiben a kedvezményezett ÁFA adóalany, vagy még nem ÁFA adóalany, de a beruházás, illetve a beruházás hasznosításával azzá válik és az általános forgalmi adó levonására jogosult, akkor a támogatás alapja a projekt költségének levonható ÁFA nélkül számított nettó összköltsége.
- A Támogatást igénylő alanya az Áfa törvénynek, a támogatási kérelemben megjelölt, támogatásból finanszírozott tevékenységekkel kapcsolatban felmerült költségeire vonatkozóan tételes elkülönítéssel állapítja meg a levonható és a le nem vonható áfa összegét. Az elszámolásnál a tételes elkülönítés alapján megállapított le nem vonható áfa összeg kerülhet figyelembevételre
- A Támogatást igénylő alanya az Áfa törvénynek, a támogatási kérelemben megjelölt, támogatásból finanszírozott tevékenységekkel kapcsolatban felmerült költségeire vonatkozóan arányosítással állapítja meg a levonható és a le nem vonható áfa összegét. Az elszámolásnál az arányosítás számítását mellékelni kell. Az arányosítás alapján megállapított le nem vonható áfa összeg vehető figyelembe.
Az elszámolható költségek struktúrája, elszámolható költségkategóriák megnevezése:
Költségkategória megnevezése | *%-os korlát |
I. Működési kiadások | |
1. Anyagköltség | |
2. Igénybevett szolgáltatások | |
Szállítás, tárolás-raktározás | |
Bérleti díjak (pl. eszköz-, gépbérlet, terembérlet) | |
Jogi, ügyvédi, közjegyzői szolgáltatás | |
Könyvviteli szolgáltatás, könyvvizsgálat | 0,5 % |
Közbeszerzési költségek | 1 % |
Egyéb szakértői szolgáltatás | |
Projektmenedzsment költség | 2,5 % |
Hatósági díjak, engedélyek | 2% |
3. Személyi jellegű költségek | |
Bérköltség | |
Személyi jellegű egyéb kifizetések | |
Bérjárulékok | |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó | |
II. Felhalmozási kiadások | |
Építési beruházások | |
Építés, helyiségek kialakítása, területelőkészítés | |
Felújítás (ingatlanok értékét és élettartamát növelő felújítások, korszerűsítések) | |
Eszközbeszerzés | 0,5 % |
Egyéb beruházáshoz kapcsolódó költségek | |
Tervezés (pl. engedélyes, kivitelezési tervek, vázlattervek, létesítménytervek) | 5 % |
Üzembe helyezési munkák (mérnöki szolgáltatások, amennyiben az aktiváláshoz szükségesek) | 2 % |
Immateriális javak | |
Szellemi termékek felhasználási joga, licencek | |
Szellemi termékek beszerzése (szoftvertermékek, formatervezési minta, szabadalom stb.) |
*%-os korlát: Az egyes költségsorok tekintetében megállapított százalékos korlátok a projekt összköltségére vonatkozóan (támogatás és saját forrás összesen) kerülnek számításra.
5.2. Nem elszámolható költségek köre:
- Saját teljesítés saját forrás (önrész) terhére sem számolható el. A saját teljesítés alatt az egyes beruházási, szolgáltatási vagy egyéb tevékenységek saját kivitelezésben történő megvalósítása értendő, amelyek nem harmadik személyektől kerülnek beszerzésre. Olyan tevékenységek ezek, melyeket a Támogatást igénylő a saját szervezetén belül, külső résztvevők/beszállítók/partnerek bevonása nélkül el tud végezni, különösen a térítés nélkül végzett önkéntes munka és a felajánlás (adomány), kivéve személyi jellegű költség
- A Programban műszaki ellenőr költsége nem elszámolható, a tevékenység ellátására a MOGGSZ gördeszkapálya, vagy gyorsasági görkorcsolyapálya kivitelezésében, ellenőrzésben jártas, jogosultsággal rendelkező szakembert alkalmaz.
- A Program marketingkommunikációs tevékenységet, honlapot, sajtómegjelenést pénzügyileg nem támogat.
- Az üzemeltetéshez, karbantartáshoz szükséges eszközök (pl. fűnyíró, földmunkához szükséges eszközök, seprűk, áramfejlesztő) nem elszámolhatóak.
- A Programban rezsi, üzemeltetési költségek (pl. havi területi bérleti díj, mobiltoalett bérleti díja, szemétszállítási díj) nem számolhatók el. Az üzemeltetési kiadásokat a Támogatást igénylő a Támogatási kérelem benyújtásakor vállalja.
- A létesítendő pálya helyszínéül szolgáló ingatlan vásárlási költsége nem elszámolható.
- Nem számolható el költség nem független ajánlattevő által kiállított bizonylat alapján. Nem független az az ajánlattevő, amelyben a Támogatást igénylő, illetve kedvezményezett vagy tulajdonosa (irányító vagy felügyeleti szerve), annak tagja, a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, ezen személy Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 2. pontja szerinti hozzátartozója, tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói, vagy kinevezési jogokat gyakorol, vagy fordítva, amely olyan szállítótól származik, amelynek tulajdonosa (irányító vagy felügyeleti szerve), annak tagja, a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, ezen személy Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 2. pontja szerinti hozzátartozója a kedvezményezett szervezetében vagy a másik ajánlattevő szervezetében tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói vagy kinevezési jogokat gyakorol. Nem független továbbá az ajánlattevő, ha a Támogatást igénylő, illetve kedvezményezett vagy másik ajánlattevő vonatkozásában partnernek vagy kapcsolt vállalkozásnak minősül. Nem független ajánlattevőnek minősül különösen a helyi önkormányzat 100 %-os tulajdonában álló gazdasági társaság.
6. Piaci ár alátámasztása:
Minden nettó 1.000.000 Ft feletti beszerzés esetében szükséges a piaci árat igazolni. Legalább három darab egymástól és a Kedvezményezettől független, azonos tárgyú, összehasonlítható, a szerződés tárgyát várhatóan teljesíteni képes ajánlattevőktől megkért érvényes árajánlat csatolása szükséges a szerződés vagy az írásban visszaigazolt megrendelő mellékleteként. Amennyiben több ajánlattevőtől történik a beszerzése ugyanazon terméknek, abban az esetben a nyertes árajánlatadókon kívül további 2 ellenárajánlat igazolása szükséges.
Az árajánlatnak tartalmaznia kell legalább:
- az ajánlattevő megnevezését, aláírását,
- az ajánlat tárgyának megnevezését, műszaki paramétereit, szakmai jellemzőit,
- az ajánlat kiállításának dátumát,
- az egységárat, a nettó árat, az áfát és a bruttó árat.
Elektronikus, e-mailben történő árajánlat esetén is jól behatárolható módon érvényesülnie kell ezeknek a paramétereknek.
A nyílt kereskedelmi forgalomban beszerezhető eszközök és szolgáltatások esetén az írásos ajánlat kiváltható nyilvánosan közzétett árajánlatok bemutatásával (pl.: forgalmazó cégek honlapja, szálláskereső portálok, ár-összehasonlító oldalak). Ebben az esetben a beszerzés dokumentálása elektronikusan történik (pl.: online felületekről dátummal ellátott képernyőkép mentéssel – 3 darab). Az alátámasztó dokumentumokból (árajánlatok, kimutatások) egyértelműen megállapíthatónak kell lenniük a beszerzés műszaki-szakmai paramétereinek. A piaci ár igazolására a fentieken kívül beszerzés tárgyára vonatkozó, arra szakosodott szervezetek által végzett piackutatás, igazságügyi szakértő igénybevétele, vagy szakmai kamarák által ajánlott díjszabások alapján is van lehetőség.
Tárgyát tekintve mentes a piaci ár igazolása alól:
- közüzemi szolgáltatások költsége és díja,
- hatósági díjak, adók, közterhek,
- helyi és helyközi utazás szabott áras szolgáltatásai,
- jogszabály által biztosított kizárólagosság alapján végzett szolgáltatások.
A piaci ár igazolása a Támogatási kérelem benyújtásához nem szükséges, a megvalósítási időszakban a Támogatói okirattal rendelkező Kedvezményezett esetében kell igazolni a beszámolás elfogadása érdekében.
7. Támogatási kérelem benyújtása:
A Támogatási kérelem benyújtása a Támogató részéről lebonyolítói feladatokat ellátó Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság által működtetett Operatív Támogatáskezelő és Támogatásellenőrző Rendszer (a továbbiakban: OTTER) felületén keresztül történik, az otter.aofk.hu oldalon. A Támogatási kérelem benyújtása az OTTER felületen történő regisztráció és annak jóváhagyását követően, a benyújtási határidőig a támogatási kérelem teljes körű kitöltésével és a kötelezően előírt dokumentumok csatolásával lehetséges. A már elfogadott regisztrációval rendelkező szervezetek esetén nem szükséges új regisztrációs folyamat megindítása. A beadási határidő napján és az azt megelőző két napon az OTTER felületen új regisztráció kezdeményezése nem lehetséges. A határidő után benyújtott támogatási kérelmek elfogadása nem lehetséges.
A Felhívásban előírt formai és tartalmi követelményeknek nem megfelelő Támogatási kérelem elutasítható, vagy ha a hibák, hiányosságok olyan jellegűek, hogy azok a hiánypótlás során pótolhatók, a Támogatást igénylő hiánypótlásra kerül felszólításra.
8. A Támogatási kérelem részeként benyújtandó dokumentumok:
- A fejlesztéssel érintett megvalósítási helyszín(ek) 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapja a görpark tervezett helyszínéről („nem hiteles szemle típusú”).
- Idegen tulajdonon megvalósuló fejlesztés esetén tulajdonosi hozzájárulás (amennyiben vagyonkezelt területen a vagyonkezelő – a tulajdonos felhatalmazása alapján – a tulajdonos nevében a fejlesztéshez való hozzájárulás tárgyában eljárhat, vagyonkezelői hozzájárulás) a fejlesztés megvalósításának támogatása és a kötelező 5 éves fenntartási időszakban az üzemeltetéshez való hozzájárulás tárgyában.
- Az önkormányzatok és szerveik esetében a jelentkezéshez szükséges az önkormányzat támogató írásos testületi döntésének benyújtása.
- Támogatást igénylő létesítő okirata (pl. alapító okirat, képviselő-testületi alakuló ülés jegyzőkönyvi kivonata, alapszabály, társasági szerződés).
- Támogatást igénylő nyilvántartásba vételének igazolása (pl. cégbírósági bejegyzés, civil szervezetek nyilvántartása, törzskönyvi kivonat).
- Támogatást igénylő képviseletében aláírásra jogosult személy(ek) közjegyző által hitelesített 90 napnál nem régebbi aláírási címpéldánya, vagy ha a benyújtott dokumentum kiállításának dátuma régebbi, mint a támogatási igény benyújtásától számított 90 nap, a címpéldány mellett 30 napnál nem régebbi nyilatkozat, miszerint az aláírási címpéldányon szereplő adatokban változás nem történt.
- A Műszaki tervdokumentáció és egyéb dokumentumok:
- méretarányos helyszínrajz (a létesítmény területre való illesztésével), a gyakorlatban is könnyen beazonosítható képpel,
- létesítmény műszaki koncepcióterve, látványterve (preferáltan 3D nézet) a létesítmény főbb méreteivel (felül és oldalnézetben),
- munkanem részletezettségű költségbecslés,
- a létesítmény szakirányú tervezési/kivitelezési referenciával rendelkező tervező bemutatása,
- feladat- és ütemterv.
9. A Támogatási kérelem benyújtásának műszaki követelményei:
A Programban megvalósítani kívánt létesítményeknek a Felhívás részét képező 1. számú mellékletben – „Országos Görpark Program 2025 Műszaki leírás” – szereplő elvárásoknak kell megfelelni. A Támogatási kérelem elbírálásánál előnyt jelenthet, ha a Támogatási kérelem részeként már engedélyezési terv szintű tervdokumentáció is benyújtásra kerül.
10. A Támogatási kérelem elbírálása:
- Egy település közigazgatási területén csak egy támogatási kérelem részesülhet támogatásban.
- A beérkezett Támogatási kérelmek együttesen kerülnek elbírálásra. Abeérkezés dátuma nem befolyásolja a döntést.
- A Támogatási kérelem elbírálásánál előnyt jelenthet az a megvalósítási helyszín, amely infrastrukturálisan jól kiépített. Infrastrukturálisan jól kiépítettnek számít az a megvalósítási helyszín, amelyen a 3.2. pontban felsorolt kiegészítő infrastrukturális fejlesztések közül egy vagy több már biztosított.
- A Támogatási kérelmek elbírálása során előnyt élvezhetnek azon kérelmek, melyek új létesítmény megvalósítására irányulnak.
- A támogatási feltételek teljesítése nem jelent automatikus támogatási jogosultságot.
11. Támogatás biztosításának feltételei:
- A Támogatói okirat kiadását követően a Kedvezményezett a beszerzési (közbeszerzési) eljárás megindítása előtt köteles megkérni a Támogató hozzájárulását a kiviteli tervdokumentációról. A kiviteli tervdokumentációt a tamogatas@aofk.hu e-mail címre szükséges megküldeni. A Kedvezményezett szabályszerűen csak a Támogató hozzájárulásával rendelkező kiviteli tervdokumentáció alapján valósíthatja meg a támogatott tevékenységet. A kiviteli tervdokumentáció részeként az alábbiakat szükséges véleményezésre benyújtani:
- Kiviteli szintű műszaki leírás;
- Általános szerkezetkialakítás metszetei;
- A terepviszonyokat is bemutató helyszínrajz;
- Rétegrend;
- Költségbecslés.
- A Támogatást igénylő a kivitelezés során köteles a MOGGSZ által delegált műszaki ellenőr útmutatásai szerint eljárni.
- A Támogatási kérelemhez feladat- és ütemterv készítése kötelező, melynek mérföldköveit, az ütemezés tartását a MOGGSZ a helyszínen, személyesen ellenőrizheti. A Támogatást igénylő a kivitelezés megkezdése előtt legalább 15 nappal köteles a kivitelezés megkezdéséről, valamint a meghatározott mérföldkövek dátumáról a MOGGSZ-ot tájékoztatni.
- A műszaki átadás-átvétel lezárásának feltétele, azt megelőzően legalább 5 nappal a megvalósulási tervdokumentáció Támogató részére történő rendelkezésre bocsátása a tamogatas@aofk.hu e-mail címen keresztül.
- Támogatást igénylő köteles a pálya mellett tájékoztató táblát (Házirend) kihelyezni, mely a pálya használatának szabályait tartalmazza.
- A Támogatást igénylő vállalja, hogy az elkészült létesítmény átadására sajtónyilvános eseményt szervez, és arról tájékoztatja a Támogatót a kommunikacio@aofk.hu címen, és jól látható helyre a támogatás tényéről, összegéről szóló tájékoztató táblát helyez ki a fenntartási időszak végéig.
- Támogatást igénylő vállalja, hogy az elkészült görparkban az Aktív Magyarország arculati követelményei szerinti logót 80 cm nagyságban két helyen, a görpark gördülő felületén, valamint a görpark installációjának egy jól látható felületén a kivitelezés anyagának megfelelő tartós technikával felfesti. A felfestés költsége a megvalósítás során elszámolható. Az Aktív Magyarország logót az Arculati kézikönyv tartalmazza. Az Arculati kézikönyv és a felfestés specifikációja az OTTER felületen keresztül, a Program fül alatt érhető el.
12. Fenntartási időszak, üzemeltetési feltételek:
- A Támogatást igénylő vállalja a megépített görpark vagy görkorcsolyapálya rendeltetésszerű fenntartását, folyamatos karbantartását és üzemeltetését a pénzügyi és szakmai beszámoló elfogadásától számított legalább 5 éves időtartamig (a továbbiakban: fenntartási időszak). A jelentkező a fenntartási időszakban biztosítja az ingyenes és korlátozás nélküli létesítményhasználatot.
- A Támogatást igénylő vállalja, hogy a Támogatói okirat és az ITM rendelet előírásainak megfelelően üzemelteti a létesítményt a fenntartási időszak teljes időtartama alatt. A MOGGSZ szakmai ellenőre ennek ellenőrzésére a fenntartási időszakon belül bármikor, de legalább évente ellenőrzést végez a megvalósítási helyszínen. Amennyiben a létesítményen a használatot akadályozó, élvezeti értékét jelentősen rontó vagy balesetveszélyes részt talál, az ITM rendelet szerinti megfelelőség ellenére is felszólítja üzemeltetőt annak haladéktalan javítására, valamint jogosult a hiba mértékétől függően a létesítmény lezárására. Amennyiben üzemeltető nem gondoskodik a hiba elhárításáról a felszólítást követő 15 napon belül, úgy a MOGGSZ jogosult a hibát saját hatáskörben javíttatni, és annak költségét az üzemeltetőre áthárítani.
- A Támogatást igénylő vállalja, hogy a fenntartási időszak alatt, évente legalább 2 alkalommal ingyenes rendezvényt szervez a létesítményben, amelyet a rendezvény napját megelőzően legalább 1 hónappal valamely országos eseménynaptárban is megjelentet.
- A Támogatást igénylő vállalja, hogy a fenntartási időszak alatt, évente legalább 1 alkalommal MOGGSZ által hivatalosan akkreditált Országos Bajnoksági forduló megrendezésére biztosít lehetőséget a létesítményben, a szakági versenyszabályzatnak megfelelően, amelyet a rendezvény napját megelőzően legalább 1 hónappal valamely országos eseménynaptárban is megjelentet.
13. Pénzügyi elszámolás:
Támogatást igénylő a támogatással való elszámolás során köteles igazolni, hogy a vállalt saját forrást is a projekt megvalósítására fordítja.
A támogatás keretében záró pénzügyi elszámolás és szakmai beszámoló formájában egyszeri elszámolásra van lehetőség.
Az elszámolásra vonatkozó szabályokat a szakmai beszámoló és részletes pénzügyi elszámolás, tartalmi és formai követelményekről szóló Útmutató tartalmazza, amely az OTTER felületen keresztül, a Program fül alatt elérhető.
A beszámoló benyújtását megelőzően a MOGGSZ nyilatkozata szükséges a projekt megvalósulásáról, a Kedvezményezett által összeállított szakmai beszámoló és részletes pénzügyi elszámolás előzetes jóváhagyásáról, amely tartalmazza továbbá, hogy a projekt a Támogató által jóváhagyott kiviteli terveknek megfelelően valósult meg.
14. Az Országos Görpark Program 2025 időrendje, határidői:
Támogatási kérelem benyújtási időszak kezdő napja | Regisztrációs határidő | Benyújtási határidő | Megvalósítási időszak legkorábbi kezdő dátuma | Megvalósítási időszak legkésőbbi záró dátuma | Beszámoló benyújtásának határideje |
2025. február 10. | 2025. március 28. 16:00 óra | 2025. március 31. 16:00 óra | 2025. január 1. | 2026. március 31. | Megvalósítás záró dátumától számított 2 hónap |
A Támogató fenntartja a jogot, hogy jelen Felhívást indokolt esetben módosítsa, felfüggessze vagy visszavonja, melyről közleményt tesz közzé. A Felhívás visszavonása esetén az eljárást eredménytelennek nyilvánítja.
15. Kapcsolattartás:
A Támogatási kérelemmel kapcsolatos további kérdés esetén az alábbi elérhetőségeken tud tájékozódni:
- Műszaki-szakmai tartalommal kapcsolatos kérdések: moggsz.info@gmail.com
- Pénzügyi, jogi, valamint a Támogatási kérelem benyújtásával kapcsolatos kérdések: tamogatas@aofk.hu
16. Melléklet:
1. számú melléklet – Országos Görpark Program 2025 Műszaki leírás
A Felhívás ide kattintva pdf formátumban is letölthető.