Ifjúsági Táborhely-fejlesztési Program 2025
A Közigazgatási és Területfejlesztés Minisztérium aktív Magyarországért felelős államtitkára a Téry Ödön Nemzeti Turistaház-fejlesztési Program keretein belül Ifjúsági Táborhely-fejlesztési Programot (a továbbiakban: Program) hirdet meg.
- Előzmények, indokoltság
– A Téry Ödön Nemzeti Turistaház-fejlesztési Program a természetjárás alapinfrastruktúrájának számító szálláshelyek fejlesztésére irányul. Célja, hogy a népszerű túraútvonalak mentén korszerű, jó minőségű, megfizethető szálláshelyek legyenek elérhetők a túrázók számára az aktív- és ökoturizmus fejlődése, valamint a természetjárás tradícióinak gondozása érdekében. 2025-ben folytatódik a turistaszállás-hálózat megújítása és fejlesztése, valamint elindul az ifjúsági táborhelyek korszerűsítése is.
– A turistaházak és kulcsosházak jellemzően a jelentősebb aktív turisztikai útvonalak (köztük az Országos Kéktúra) mentén nyújtanak menedéket, szállást a túrázóknak. A diákcsoportok igényeit figyelembe véve azonban a több férőhellyel rendelkező, megfizethető szálláshelyek iránt is komoly igény mutatkozik. Az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosság 2021-ben 340 ifjúsági tábort érintő felmérést végzett, mely egyértelművé tette, hogy az ifjúsági táborok többsége elavult vagy felújítandó infrastruktúrával rendelkezik, műszaki megújulásra szorul.
– Mindezek alapján szükséges az elsősorban az ifjúságot szolgáló szálláshelyek, táborhelyek felújítása, modernizálása. Az 1187/2023. (V. 12.) Korm. határozattal elfogadott Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégiában konkrét vállalásként megfogalmazásra is került az ifjúsági táborok felújítását célzó program elindítása.
– Az ifjúsági táborhelyek fenntarthatóságát nehezíti, hogy többségük jelenleg csak szezonálisan működik, szükséges a négyévszakos használat feltételeinek kialakítása is, hogy ezáltal lehetőség nyíljon a hosszabb időszakban, akár teljes évben vendéget fogadni.
2. A Program célja
Ifjúsági táborhelyek, ifjúsági szálláshelyek felújítása, korszerűsítése a szolgáltatási színvonal emelése és a kihasználtság növelése céljából.
3. Támogatható szálláshely típusok és támogatási kérelem benyújtására jogosultak köre
Az alábbi, jegyző által hatósági nyilvántartásba vett legalább 40 férőhellyel rendelkező szálláshelyekre vonatkozóan nyújtható be támogatási kérelem:
- közösségi szálláshely1,
- egyéb szálláshely1,
- kemping1,
- üdülő2 (amennyiben elsősorban ifjúsági célcsoportot szolgál ki),
- gyermek- és ifjúsági tábor2,
- nomád táborhely2,
- hegyi menedékház2,
- bivakszállás21.
[1] a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet alapján
[2] a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról szóló 173/2003. (X. 28.) Korm. rendelet alapján
- Elvárás, hogy a szálláshely
- aktív turisztikai útvonal mentén vagy attól legfeljebb 500 m távolságra üzemeljen; vagy
- amennyiben aktív turisztikai útvonaltól 500 m-nél távolabb található, úgy önálló ökoturisztikai attrakciót képező közjóléti létesítményben (pl. arborétum, ökoturisztikai központ) vagy közvetlen környezetében üzemeljen; vagy
- túratípusok találkozásánál, több különböző célközönséget kiszolgáló létesítmény legyen (pl. gyalogos, kerékpáros, vízi, lovas természetjáró, ifjúsági vagy egyéb csoport).
- Támogatási kérelmet csak meglévő, nyilvántartásba vett szálláshely esetén lehet benyújtani.
- A szálláshely fejlesztésére az ingatlan tulajdonosa nyújthat be Támogatási kérelmet.
- Amennyiben a szálláshely üzemeltetését nem a tulajdonos végzi, a támogatási kérelemhez csatolni szükséges az üzemeltető beleegyező nyilatkozatát.
- A támogatási igény benyújtására konzorciumi formában nincs lehetőség.
- Csak rendezett tulajdoni viszonyok esetén (per-, igény- és tehermentes) adható támogatás.
Kedvezményezetti kör
Jelen támogatási konstrukció keretében kizárólag a következő gazdálkodási formakódok fogadhatóak el:
Jogi személyiségű- és Jogi személyiség nélküli vállalkozás, Nonprofit gazdasági társaság és Egyéb gazdasági szervezet esetében
- 113 – Korlátolt felelősségű társaság
- 114 – Részvénytársaság (kizárólag erdőgazdaságok)
- 116 – Közkereseti társaság
- 117 – Betéti Társaság
- 228 – Egyéni cég
- 231 – Egyéni vállalkozó
- 572 – Nonprofit korlátolt felelősségű társaság
- 573 – Nonprofit részvénytársaság
- 575 – Nonprofit közkereseti társaság
- 576 – Nonprofit betéti társaság
Költségvetési- és költségvetési rend szerint gazdálkodó szervek esetében
- 312 – Központi költségvetési szerv (kizárólag nemzeti park igazgatóságok)
- 321 – Helyi önkormányzat
- 322 – Helyi önkormányzati költségvetési szerv
- 325 – Önkormányzati hivatal (költségvetési szerv)
- 327 – Helyi önkormányzatok társulása
- 328 – Területfejlesztési önkormányzati társulás
- 371 – Helyi nemzetiségi önkormányzat
- 372 – Helyi nemzetiségi önkormányzati költségvetési szerv
- 373 – Helyi nemzetiségi önkormányzatok társulása
- 382 – Költségvetési rend szerint gazdálkodó, önkormányzati költségvetési körbe tartozó szerv
Nonprofit és egyéb nem nyereségérdekelt szervezet
- 515 – Országos sportági szakszövetség
- 516 – Egyéb sportszövetség
- 517 – Egyéb szövetség
- 519 – Egyesület jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége
- 521 – Sportegyesület
- 525 – Vallási egyesület
- 528 – Nemzetiségi egyesület
- 529 – Egyéb egyesület
- 551 – Bevett egyház
- 552 – Bevett egyház elsődlegesen közfeladatot ellátó belső egyházi jogi személye
- 555 – Bevett egyház elsődlegesen vallási tevékenységet végző belső egyházi jogi személye
- 556 – Bejegyzett egyház
- 557 – Nyilvántartásba vett egyház
- 558 – Bejegyzett egyház és Nyilvántartásba vett egyház belső egyházi jogi személye
- 559 – Egyéb egyházi szervezet
- 561 – Közalapítvány
- 562 – Közalapítvány önálló intézménye
- 563 – Egyéb alapítvány önálló intézménye
- 565 – Alapítvány jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége
- 566 – Kormány által létrehozott alapítvány
- 569 – Egyéb alapítvány
- 591 – Egyesülés
- 599 – Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet
4. A támogatás forrása, az igényelhető támogatás mértéke, intenzitása
- A támogatás Magyarország 2025. évi központi költségvetésének terhére, hazai finanszírozásból kerül biztosításra.
- Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 51. § (4a)-(4b) bekezdésére és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 88. § (1) bekezdés d) pontjára tekintettel a helyi önkormányzat, helyi nemzetiségi önkormányzat, társulás kedvezményezettnek 50 millió forintot meghaladó összegű költségvetési támogatás kizárólag a Magyar Államkincstárnál vezetett fizetési számlára folyósítható.
- A támogatás vissza nem térítendő, egy összegben, előlegként kerül folyósításra.
- Az igényelhető támogatás minimum 10 millió Ft, maximum 100 millió Ft lehet.
- Támogatási intenzitás: A támogatást igénylőnek saját forrással kell rendelkeznie. Támogató az összköltség (támogatási összeg és saját forrás) legfeljebb 35%-át finanszírozza.
- A saját forrás számlapénzből és az államháztartás alrendszereiből származó egyéb támogatásból is (pl. támogatott hitelből) állhat.
5. Támogatható tevékenységek
Kizárólag a szálláshely felújításához, korszerűsítéséhez közvetlenül kapcsolódó tevékenységek valósíthatók meg az alábbiak szerint:
Építési beruházások – felújítás
- víz-, csatorna-, elektromos-, gáz-közműszolgáltatás bevezetése, illetve belső, illetve külső hálózatának kiépítése vagy cseréje;
- fűtési rendszer kialakítása, korszerűsítése vagy elemeinek cseréje, ideértve a megújuló energiaforrások alkalmazását is;
- égéstermék-elvezető építése, korszerűsítése, elektromos hálózat korszerűsítése, bővítése, ideértve a megújuló energiaforrások alkalmazását is (napkollektor, napelemes rendszer telepítése, cseréje);
- vízellátás fejlesztése és vízminőség javítása;
- használati melegvíz rendszer kialakítása, korszerűsítése vagy elemeinek cseréje, ideértve a megújuló energiaforrások alkalmazását is;
- szennyvíz tisztítására és elhelyezésére szolgáló egyedi szennyvízkezelő berendezés vagy tisztítómezővel ellátott oldómedencés műtárgy telepítése vagy cseréje;
- energetikai hatékonyság növelése hőszigetelés által, az épület külső festése, színezése;
- a külső nyílászáró beépítése, cseréje, redőny, árnyékoló, spaletta, rovarháló, biztonsági rács felszerelése vagy cseréje, párkány, küszöb létesítése, cseréje vagy felújítása;
- épületszerkezeti beavatkozások (pl. tetőfelújítása és vagy szigetelése, vízszigetelés, alapozási szerkezet statikai megerősítése stb.);
- belső tér felújítása, beépíthető bútorok beépítése, konyhafejlesztés (a jogszabályi elvárásoknak való könnyebb megfelelés érdekében), konyhai gépek beépítése, cseréje, valamint az étkező bővítése;
- fürdőhelyiségek, mosdók felújítása, akadálymentesítés a szálláshelyen és környezetében (mozgáskorlátozott, halláskárosult, valamint vakok és gyengénlátók számára), kerékpártároló;
- térburkolat, illetve külső lépcső, rámpa készítése, cseréje;
- létesítmény közvetlen környezetének fejlesztése (pl. parkosítás, tűzrakóhely, fedett kiülő).
Eszközbeszerzések
- kizárólag szálláshely kapacitásbővítéséhez, felújításához elengedhetetlenül szükséges eszközök beszerzésére van lehetőség, különösen bútorok, matracok, háztartási nagygépek.
- Elszámolható és nem elszámolható költségek köre
6. Elszámolható költségek köre
- Csak az ingatlanfelújításához közvetlenül kapcsolódó költségek számolhatóak el.
- A kötelezően előírt nyilvánosság keretében a támogatás tényéről, összegéről szóló tájékoztató tábla kihelyezésének költsége maximum bruttó 50.000 Ft-ig.
- Azon támogatási kérelem esetében, ahol a projekt összköltsége (támogatás és saját forrás összesen) eléri az 50.000.000,- Ft-ot, kötelező könyvvizsgálatot lefolytatni, amely során a könyvvizsgáló az elszámolás alapjául szolgáló dokumentumokat tételesen megvizsgálja, és nyilatkozatban igazolja, hogy azok megfelelnek a hatályos számviteli előírásoknak. A könyvvizsgálói nyilatkozattal kapcsolatos támogatói előírást a Támogatói okirat részletezi. A könyvvizsgáló költsége elszámolható.
- Amennyiben a fakivágás a létesítmény területén elengedhetetlen, a kivágott fa pótlása kötelező, annak költsége elszámolható.
- A Felhívás megjelenésének és a Támogatási kérelem benyújtási időszak kezdő napja közötti időszakban kizárólag tervezési költség számolható el, a Támogatást igénylő saját kockázatára, saját forrás terhére.
Az elszámolható költségek struktúrája, elszámolható költségkategóriák megnevezése:
Költségkategória megnevezése | *%-os korlát |
I. Működési kiadások | |
1. Igénybevett szolgáltatások | |
Szállítás, tárolás-raktározás | |
Jogi, ügyvédi, közjegyzői szolgáltatás | |
Könyvviteli szolgáltatás, könyvvizsgálat | 0,5 % |
Közbeszerzési költségek | 1 % |
Projektmenedzsment költség | 2,5 % |
Hatósági díjak, engedélyek | 2% |
2. Személyi jellegű költségek | |
Bérköltség | 2,5 % |
Személyi jellegű egyéb kifizetések | |
Bérjárulékok | |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó | |
II. Felhalmozási kiadások | |
3. Építési beruházások | |
Építés, helyiségek kialakítása, területelőkészítés | |
Felújítási költségek (ingatlanok értékét és élettartamát növelő felújítások, korszerűsítések) | |
Eszközbeszerzés | 40% |
Egyéb beruházáshoz kapcsolódó költségek | |
Tervezés | 5 % |
Üzembe helyezési munkák (mérnöki szolgáltatások, amennyiben az aktiváláshoz szükségesek) | 2 % |
*%-os korlát: Az egyes költségsorok tekintetében megállapított százalékos korlátok a projekt összköltségére vonatkozóan (támogatás és saját forrás összesen) kerülnek számításra.
- Amennyiben a kedvezményezett a beruházás, illetve a beruházás hasznosítása során általános forgalmi adó levonására nem jogosult, akkor a támogatás számításának alapja a projekt ÁFÁ-val növelt, bruttó összköltsége, azaz a projekt költségvetését bruttó módon kell megterveznie.
- Amennyiben a kedvezményezett ÁFA adóalany, vagy még nem ÁFA adóalany, de a beruházás, illetve a beruházás hasznosításával azzá válik és az általános forgalmi adó levonására jogosult, akkor a támogatás alapja a projekt költségének levonható ÁFA nélkül számított nettó összköltsége.
- A Támogatást igénylő alanya az Áfa törvénynek, a támogatási kérelemben megjelölt, támogatásból finanszírozott tevékenységekkel kapcsolatban felmerült költségeire vonatkozóan tételes elkülönítéssel állapítja meg a levonható és a le nem vonható áfa összegét. Az elszámolásnál a tételes elkülönítés alapján megállapított le nem vonható áfa összeg kerülhet figyelembevételre
- A Támogatást igénylő alanya az Áfa törvénynek, a támogatási kérelemben megjelölt, támogatásból finanszírozott tevékenységekkel kapcsolatban felmerült költségeire vonatkozóan arányosítással állapítja meg a levonható és a le nem vonható áfa összegét. Az elszámolásnál az arányosítás számítását mellékelni kell. Az arányosítás alapján megállapított le nem vonható áfa összeg vehető figyelembe.
Piaci ár alátámasztása
Minden nettó 1.000.000 Ft feletti beszerzés esetében szükséges a piaci árat igazolni. Legalább három darab egymástól és a Kedvezményezettől független, azonos tárgyú, összehasonlítható, a szerződés tárgyát várhatóan teljesíteni képes ajánlattevőktől megkért érvényes árajánlat csatolása szükséges a szerződés vagy az írásban elküldött és visszaigazolt megrendelő mellékleteként. Amennyiben több ajánlattevőtől történik a beszerzése ugyanazon terméknek, abban az esetben a nyertes árajánlatadókon kívül további 2 ellenárajánlat igazolása szükséges.
Az árajánlatnak tartalmaznia kell legalább:
- az ajánlattevő megnevezését, aláírását,
- az ajánlat tárgyának megnevezését, műszaki paramétereit, szakmai jellemzőit,
- az ajánlat kiállításának dátumát,
- az egységárat, a nettó árat, az áfát és a bruttó árat.
Elektronikus, e-mailben történő árajánlat esetén is jól behatárolható módon érvényesülnie kell ezeknek a paramétereknek.
A nyílt kereskedelmi forgalomban beszerezhető eszközök és szolgáltatások esetén az írásos ajánlat kiváltható nyilvánosan közzétett árajánlatok bemutatásával (pl.: forgalmazó cégek honlapja, szálláskereső portálok, ár-összehasonlító oldalak). Ebben az esetben a beszerzés dokumentálása elektronikusan történik (pl.: online felületekről dátummal ellátott képernyőkép mentéssel – 3 darab). A piaci ár igazolása a Támogatási kérelem benyújtásához nem szükséges, a Támogatói okirattal rendelkező Kedvezményezett esetében kell igazolni a pénzügyi elszámolás során.
Nem elszámolható költségek köre:
- A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 28. §-a alapján forgóeszközök beszerzése;
- Anyagköltségek;
- Forgóeszközök költsége;
- Gépjármű vásárlás, gépjármű lízing, gépjármű bérlet díja;
- Terület- és ingatlanvásárlás költsége;
- A Programban rezsi, üzemeltetési költségek nem számolhatók el.
- A Program marketingkommunikációs tevékenységet, honlapot, sajtómegjelenést pénzügyileg nem támogat.
- Lakástextil termékek, lakberendezési dísztárgyak, konyhai kisértékű eszközök, aprócikkek, háztartási kisgépek és felszerelések, valamint állagmegóváshoz szükséges eszközök beszerzésére nincs lehetőség.
- Saját teljesítés saját forrás (önrész) terhére sem számolható el. A saját teljesítés alatt az egyes beruházási, szolgáltatási vagy egyéb tevékenységek saját kivitelezésben történő megvalósítása értendő, amelyek nem harmadik személyektől kerülnek beszerzésre. Olyan tevékenységek ezek, melyeket a Támogatást igénylő a saját szervezetén belül, külső résztvevők/beszállítók/partnerek bevonása nélkül el tud végezni, különösen a térítés nélkül végzett önkéntes munka és a felajánlás (adomány), kivéve személyi jellegű költség.
- Nem számolható el költség nem független ajánlattevő által kiállított bizonylat alapján. Nem független az az ajánlattevő, amelyben a Támogatást igénylő, illetve kedvezményezett vagy tulajdonosa (irányító vagy felügyeleti szerve), annak tagja, a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, ezen személy Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 2. pontja szerinti hozzátartozója, tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói, vagy kinevezési jogokat gyakorol, vagy fordítva, amely olyan szállítótól származik, amelynek tulajdonosa (irányító vagy felügyeleti szerve), annak tagja, a szervezet nevében nyilatkozattételre, képviseletre jogosult személy, ezen személy Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 2. pontja szerinti hozzátartozója a kedvezményezett szervezetében vagy a másik ajánlattevő szervezetében tulajdonosi, fenntartói, vagyonkezelői, irányítási, képviseleti, munkáltatói vagy kinevezési jogokat gyakorol. Nem független továbbá az ajánlattevő, ha a Támogatást igénylő, illetve kedvezményezett vagy másik ajánlattevő vonatkozásában partnernek vagy kapcsolt vállalkozásnak minősül. Nem független ajánlattevőnek minősül különösen a helyi önkormányzat 100 %-os tulajdonában álló gazdasági társaság.
7. Támogatási kérelem benyújtása
A Támogatási kérelem benyújtása a Támogató részéről lebonyolítói feladatokat ellátó Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság által működtetett Operatív Támogatáskezelő és Támogatásellenőrző Rendszer (a továbbiakban: OTTER) felületén keresztül történik, az otter.aofk.hu oldalon.
A Támogatási kérelem benyújtása az OTTER felületen történő regisztráció és annak AÖFK általi jóváhagyását követően, a benyújtási határidőig a támogatási kérelem teljes körű kitöltésével és a kötelezően előírt dokumentumok csatolásával lehetséges.
A már elfogadott regisztrációval rendelkező szervezetek esetén nem szükséges új regisztrációs folyamat megindítása.
A beadási határidő napján és az azt megelőző két napon az OTTER felületen új regisztráció kezdeményezése nem lehetséges. A határidő után benyújtott támogatási kérelmek elfogadása nem lehetséges.
A Felhívásban előírt formai és tartalmi követelményeknek nem megfelelő Támogatási kérelem elutasítható, vagy ha a hibák, hiányosságok olyan jellegűek, hogy azok a hiánypótlás során pótolhatók, a Támogatást igénylő hiánypótlásra kerül felszólításra.
A Támogatási kérelemben az alábbi műszaki-szakmai szempontokat kell ismertetni:
- Helyszín bemutatása
– szálláshely területi elhelyezkedése
– megközelíthetősége gépjárművel, közösségi közlekedéssel, gyalogosan és kerékpárral
– mekkora távolságra található aktív turisztikai útvonaltól, illetve ökoturisztikai létesítménytől - Megalapozottság
– szálláshely szolgáltatás kezdete (mióta funkcionál ifjúsági táborhelyszínként)
– szálláshely jelenlegi állapotának bemutatása
– szálláshely jelenlegi működési, üzemeltetési körülményeinek bemutatása, nyitvatartás
– éves átlagos kihasználtság és célcsoport bemutatása
– hol értesülhetnek a vendégek a szálláslehetőségről - Műszaki-szakmai tartalom
– szálláshely besorolása (Felhívás 3. pontjában felsorolt kategóriák)
– szálláshely alapterülete, férőhely száma
– szálláshely felszereltsége
– felújítási, korszerűsítési, átalakítási feladatok részletes bemutatása
– feladat- és ütemterv (év, hónap) - Előkészítés
– támogatott tevékenység megvalósításához szükséges tervezési, beszerzési, engedélyeztetési feladatok bemutatása - Üzemeltetés
– a támogatott tevékenység megvalósításának eredményeként várható forgalomnövekedés, célcsoport bővülés bemutatása
– szakmai koncepció a működtetésre és az ifjúsági célcsoportok bevonására, marketing-kommunikációra vonatkozóan
– foglalási lehetőségek, foglalási rendszer bemutatása
– szálláshely szolgáltatás mellett igénybe vehető egyéb szolgáltatások, amennyiben releváns (pl. étkezés, kerékpárbérlés stb.)
– üzemeltető személye és üzemeltetéssel járó feladatok bemutatása
– üzemeltetéssel járó költségek kit terhelnek
8. A Támogatási kérelem részeként benyújtandó dokumentumok:
- A fejlesztéssel érintett megvalósítási helyszín(ek) 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapja a szálláshelyfejlesztés tervezett helyszínéről („nem hiteles szemle típusú”).
- Idegen tulajdonon megvalósuló fejlesztés esetén tulajdonosi hozzájárulás (amennyiben vagyonkezelt területen a vagyonkezelő – a tulajdonos felhatalmazása alapján – a tulajdonos nevében a fejlesztéshez való hozzájárulás tárgyában eljárhat, vagyonkezelői hozzájárulás) a fejlesztés megvalósításának támogatása és a kötelező 5 éves fenntartási időszakban az üzemeltetéshez való hozzájárulás tárgyában. (Fenntartási időszak: a pénzügyi és szakmai beszámoló elfogadásától számított 5 éves időtartam.)
- Amennyiben a szálláshely üzemeltetését nem a tulajdonos végzi, a támogatási kérelemhez csatolni szükséges az üzemeltető hozzájáruló nyilatkozatát.
- A helyi önkormányzatok és annak tulajdonában/fenntartásában álló szervezetek esetében az önkormányzat támogató döntésének, valamint a saját forrás rendelkezésre állásáról és az 5 éves fenntartási időszak biztosításáról szóló képviselő-testületi döntés benyújtása.
- Támogatást igénylő létesítő okirata (pl. alapító okirat, képviselő-testületi alakuló ülés jegyzőkönyvi kivonata, alapszabály, társasági szerződés).
- Támogatást igénylő nyilvántartásba vételének igazolása (pl. cégbírósági bejegyzés, civil szervezetek nyilvántartása, törzskönyvi kivonat).
- Támogatást igénylő képviseletében aláírásra jogosult személy(ek) közjegyző által hitelesített 90 napnál nem régebbi aláírási címpéldánya, vagy ha a benyújtott dokumentum kiállításának dátuma régebbi, mint a támogatási igény benyújtásától számított 90 nap, a címpéldány mellett 30 napnál nem régebbi nyilatkozat, miszerint az aláírási címpéldányon szereplő adatokban változás nem történt.
- Egyszerűsített műszaki tervdokumentáció
- méretarányos helyszínrajz a gyakorlatban is könnyen beazonosítható képpel,
- jelenlegi állapotot bemutató fotódokumentáció (legalább 10 darab fénykép, amelyen jól látható a beltér, kültér és a felújítással érintett terek),
- munkanem részletezettségű költségbecslés,
- tervező nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy a beruházás engedélyköteles-e,
- építési és egyéb engedélyek (pl. természetvédelmi, vízjogi) – amennyiben releváns és rendelkezésre áll a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában.
- Egyszerűsített fenntarthatósági számítás (1. sz. melléklet alapján), mely tartalmazza a következőket:
- tervezett vendégéjszakaszám- és kihasználtság növekmény,
- egyszerűsített fenntarthatósági számítás a gazdasági fenntarthatóságra vonatkozóan.
- A szálláshely jegyző általi hatósági nyilvántartásba vételt igazoló határozat.
9. A Támogatási kérelem elbírálása:
- A beérkezett Támogatási kérelmek együttesen kerülnek elbírálásra. Egy kérelmező több helyszínre vonatkozóan is nyújthat be külön-külön támogatási kérelmet. Abeérkezés dátuma nem befolyásolja a döntést.
- A Támogatási kérelem elbírálása az alábbi szempontok szerint történik:
– A támogatott szálláshelyekkel szemben elvárás a gazdasági és környezeti fenntarthatóság: nem fenntartható projekthez nem nyújtható támogatás, azaz a bevételek és kiadások különbözete nem lehet negatív az 5 éves fenntartási időszakban összesítve.
– A szakmailag előkészített projektek előnyt élveznek, előnyt jelent tehát, ha a Támogatási kérelem részeként már tervdokumentáció is benyújtásra kerül (amennyiben releváns).
– Üzemeltetés szakmai koncepciójának színvonala, a működtetésre és az ifjúsági célcsoportok bevonására vonatkozó tervek megalapozottsága.
– Az egész évben (180 napon túl) nyitva tartó ifjúsági szálláshelyek előnyt élveznek.
– Minősített erdei iskola vagy természetiskola szálláshelye előnyt élvez.
10. A támogatás biztosításának feltételei
- A Támogatói okirat kiadását követően a Kedvezményezett a beszerzési (közbeszerzési) eljárás megindítása előtt köteles megkérni a Támogató hozzájárulását a kiviteli tervdokumentációra vonatkozóan. A kiviteli tervdokumentációt a tamogatas@aofk.hu e-mail címre szükséges megküldeni. A Kedvezményezett szabályszerűen csak a Támogató hozzájárulásával rendelkező kiviteli tervdokumentáció alapján valósíthatja meg a támogatott tevékenységet. Az AÖFK által delegált műszaki ellenőr szükség esetén helyszíni ellenőrzést tehet, amelynek lehetőségét a Kedvezményezettnek biztosítania kell.
- A műszaki átadás-átvétel lezárásának feltétele, azt megelőzően legalább 5 nappal a megvalósulási tervdokumentáció Támogató részére történő rendelkezésre bocsátása a tamogatas@aofk.hu e-mail címen keresztül.
- A Támogatást igénylő vállalja, hogy az elkészült szálláshely átadására sajtónyilvános eseményt szervez, és arról tájékoztatja a Támogatót a kommunikacio@aofk.hu címen, és jól látható helyre a támogatás tényéről, összegéről szóló tájékoztató táblát helyez ki a fenntartási időszak végéig.
- A Támogatást igénylő vállalja a felújított szálláshely rendeltetésszerű fenntartását, folyamatos karbantartását és üzemeltetését a fenntartási időszakban.
- A Támogatást igénylő vállalja, hogy a fenntartási időszak alatt a szálláshely kapacitását elsődlegesen az ifjúsági korosztály számára tartja fenn.
- Az ifjúsági célcsoportok számára kedvező árazás kialakítása.
- Gyermek és ifjúsági tábor esetében a gyermekek táboroztatásának közegészségügyi feltételeiről szóló 6/2025. (II. 25.) BM rendelet előírásainak betartása kötelező.
11. Pénzügyi elszámolás
Támogatást igénylő a támogatással való elszámolássorán köteles igazolni, hogy a vállalt saját forrást is a projekt megvalósítására fordítja.
A támogatás keretében záró pénzügyi elszámolás és szakmai beszámoló formájában egyszeri elszámolásra van lehetőség.
Az elszámolásra vonatkozó szabályokat a szakmai beszámoló és részletes pénzügyi elszámolás, tartalmi és formai követelményekről szóló Útmutató tartalmazza, amely az OTTER felületen keresztül, a Program fül alatt elérhető.
12. Ifjúsági Táborhely-fejlesztési Program 2025 időrendje, határidői
Támogatási kérelem benyújtási időszak kezdő napja | Regisztrációs határidő | Benyújtási határidő | Megvalósítási időszak legkorábbi kezdő dátuma | Megvalósításiidőszak legkésőbbi záró dátuma | Beszámoló benyújtásának határideje |
2025. május 9. | 2025. június 4. 16:00 óra | 2025. június 6. 16:00 óra | 2025. január 1. | 2026. március 31. | Megvalósítás záró dátumától számított 2 hónap |
A Támogató fenntartja a jogot, hogy jelen Felhívást indokolt esetben módosítsa, felfüggessze vagy visszavonja, melyről közleményt tesz közzé. A Felhívás visszavonása esetén az eljárást eredménytelennek nyilvánítja.
13. Kapcsolattartás
- Pénzügyi, jogi, valamint a Támogatási kérelem benyújtásával kapcsolatos kérdés esetén a tamogatas@aofk.hu elérhetőségen tud tájékozódni.
14. Mellékletek
A felhívás ide kattintva letölthető.