Huszonöt vasútállomáson szereltek fel kerékpáros tolósíneket

Az Aktív Magyarország Program által 35,8 millió forinttal támogatott fejlesztés keretében huszonöt MÁV-állomáson szereltek fel kerékpáros tolósíneket. Az egyik helyszínen, a vecsési vasútállomáson tartottunk erről sajtótájékoztatót.

Révész Máriusz, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium aktív Magyarországért felelős államtitkára az MTI beszámolója szerint arról beszélt, hogy a magyar városokban egyre többen kerékpároznak, amelynek hatására „az elmúlt időszakban a MÁV-nál óriási szemléletváltozás történt, nagyon sok kerékpárszállító vasúti kocsit állítottak forgalomba”.

Felidézte, hogy tavaly év végén kötöttek egy támogatási megállapodást a MÁV-val, amelynek köszönhetően 25 helyszínen tolósínek épültek az állomásokon, azok minden lépcsőjén. Az állomások kerékpárral az eddigiekhez képest sokkal könnyebben megközelíthetőek – tette hozzá.

Mint elmondta, olyan helyszíneket igyekeztek kiválasztani a MÁV-val, valamint a Magyar Kerékpárosklubbal közösen, amelyek vagy turisztikai szempontból, vagy a mindennapi kerékpáros közlekedés szempontjából fontosak. Előbbire példaként hozta Gárdony, Balatonalmádi, Siófok és Balatonfenyves állomásait, utóbbira pedig a budapesti agglomerációban lévő vasútállomásokat, amilyen a vecsési is. „A mindennapos közlekedésben is szeretnénk, ha az eddigieknél többen használnák a kerékpárt” – emelte ki.

Németh Réka, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a kerékpáros utasokat nemcsak tolósínek, hanem liftek telepítésével is segítik, valamint azzal, hogy egységes kerékpárjegyet és kerékpáros országbérletet vezettek be. „Mindenkit arra buzdítanék, hogy kerékpározzon, de használja a vasút szolgáltatásait is” – fűzte hozzá.

Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa arra is kitért, hogy tavalyi petíciójuk hatására például a vecsési állomáson a tolósínek mellett már fedett és megbízható kerékpártárolókat is kihelyeztek. „A kerékpározás elterjedésében óriási lehetőséget adna az, hogyha a vasút és a kerékpár összetartozását még közelebb tudnánk hozni” – hangsúlyozta.

A tolósínek csúszásgátló anyagúak, hogy ez megkönnyítse a kerékpárok tolását az alul-, és felüljárók lépcsőin. 12-15 centiméter szélesek, és mivel megfelelő távolságra vannak a korláttól, oldaltáskával együtt is használhatóak. A felszerelt kerékpáros tolósínek V/U profilú, polimer kompozit anyagból kialakított vályúk, amelyek rögzítése popszegeccsel, csavarral vagy ragasztással történik, a lépcsőkar anyagának függvényében. A 25 helyszínen kiépített sínek hossza megközelítőleg 891 méter.


Az összes érintett állomás névsora: Albertirsa • Agárd • Balatonalmádi • Balatonfenyves • Budafok • Demecser • Gárdony • Győr • Győrszentiván • Komárom • Kisvárda-Hármasút • Levél • Mezőtúr • Mosonmagyaróvár • Nagykáta • Nagyszentjános • Nyírbogdány • Pécs • Pestszentlőrinc • Siófok • Szárliget • Szolnok • Tata • Üllő • Vecsés