Skip to main content

Történelmi csodahelyek nyomában

By 2021.04.29.január 8th, 2024No Comments

Túrainfó

Sátoraljaújhely, Mikóháza és Pálháza között végig kerékpárúton haladunk, emelkedőre nem kell számítanod. Füzérradványra egy kis kitérővel juthatsz el, ennek a megtétele már nehezebb lesz. A leágazástól csodás erdők között visz az utunk Füzérradvány felé. A település eredetileg a füzéri várhoz tartozott és Radvány néven szerepelt. Az erdők által körbe ölelt, romantikus stílusban épült Károlyi-kastélyt mesebeli angolpark veszi körül, belül reneszánsz bútorok ejtenek ámulatba. Pálháza, Füzérkomlós és Füzér között az út folyamatosan emelkedik.

Füzér Vára hazánk egyik legszebb nevezetessége. A vulkanikus hegyre épült vár kiemelkedik középkori örökségeink sorából tájképi szépsége és fekvése miatt. Sokáig elhanyagolt állapotban volt, 2013-ban romjaiból teljesen újjáépült. A várfalról festői panorámában gyönyörködhetünk. Visszafelé Füzérkomlós, Nyíri, Bózsva érintésével szinte végig gurulunk, majd Pálházán és Mikóházán keresztül érkezünk meg Sátoraljaújhelyre, ahol este sétálhatunk egyet a városban és ellátogathatunk a Zsólyomkai Pincesorra.

Látnivalók

Károlyi kastély

A Zemplén egyik legszebb kastélya a romantikus hangulatú épület az erdő közepén Füzérradvány településen. A kastélyt a két világháború között luxusszállóvá alakították át. Pompás 140 hektáros angolpark veszi körül, amely híres óriásfáiról.

Füzér Vára

Félórás kényelmes sétával közelítjük meg a helyet. Tulajdonosai között olyan neveket is találunk, mint IV. Béla lánya, Anna hercegnő. Lenyűgöző a hangulat, a Zsolnay cserépkályhák és a korhű berendezés. Ma gyönyörűen felújított állapotban újra fénykorát éli.

Hollóházi Porcelán Múzeum

Állandó ipartörténeti kiállítással és alkotócentrummal várják a látogatókat.

+Programtipp

Ungvári pincesor – Sátoraljaújhely

A városközponttól akár gyalogosan is könnyen megközelíthető a pincesor, amelyet a Pálos rend kezdett építeni, tehát legrégebbi építészeti emlékeink közé tartozik. Összesen tíz kilométernyi pinceágat találunk a felszín alatt.

Szolgáltatások

Vendéglátóhelyek, szállások, szolgáltatások

Turistainformációk, programok, rendezvények, szálláshelyek a térségben.

További információk

Táv: 59.1 km
Időigény: 8 óra

Megközelítés

3980 Sátoraljaújhely, Kossuth Lajos tér 22-30.