Skip to main content
GyalogtúraTúraútvonalFertő-Hanság Nemzeti ParkÉszak-DunántúlSzigetköz és Pannonhalma

Könnyed gyalogtúra a lipóti Morotva-tónál

By 2021.03.11.január 8th, 2024No Comments

Túrainfó

A termálfürdő parkolójában biztonsággal lerakhatjuk az autónkat és innen már gyalogosan indulhatunk a túrára. Öt táblán informálódhatunk a természet csodáiról és a Szigetköz átalakításokról.

A Morotva-tó partján álló kilátóba felsétálva madártávlatból tekinthetünk arra a tájra, amit aztán bebarangolunk. Ha jókor vagyunk jó helyen, akkor részesei lehetünk, ahogy a vízityúk tőlünk pár méterre „vezetgeti” fiókáit, fittyet hányva közelségünkre. A nádas mellett haladva tavasszal a békák énekétől hangos a táj. Az állatok mellett a botanika „szerelmesei” is találnak maguknak ínyencségeket. Nem kell a trópusokig utaznunk, hogy az orchideák néhány képviselőjével megismerkedhessünk, ugyanis a rétek színpompás virágai között ők is jelen vannak. Egy régi anyagnyerő gödör, melyet mára visszahódított a természet szintén egy érdekes élőlény az édesvízi medúza megfigyelési lehetőségével kecsegtet bennünket.

A könnyű terepen végighaladva kissé talán fáradtan, de élményekkel felpakolva érkezünk vissza a parkolóba.

Látnivalók

Lipóti Morotva-tó

A lipóti Morotva-tó körüli tanösvény a Szigetközt bemutató útvonal részét képezi. A hajdani pákászoknak, aranyászoknak, és más érdekes mesterséget űző embereknek is életteret nyújtó egykori Duna meder mellett vezet utunk, felfűzve és bemutatva a nyílt víztől egyre távolabb fekvő élőhelyeket, így a nádastól a réteken és a puhafás ligeterdőkön át eljutunk a folyóinkat egykor mindenhol szegélyező keményfás ligeterdőkig.

+ Programtipp

Hédervár

Lipót szomszédságában lévő település, mely számos kultúrtörténeti és természeti értékkel várja az érdeklődőket. A teljesség igénye nélkül ilyen nevezetesség pl.: a Hédervári kastély az angol parkjával, a Boldogasszony kápolna, a Peregrinus kápolna, számos szobor és emlékhely, illetve nevezetes fák az Árpád-fa és a Kont-fa.

További információkTérkép

Digitális Vándor applikáció

A tanösvényt interaktív módon bejárhatjuk az  alkalmazással. Feladatok, videók, interaktív anyagok mutatják be a Morotva-tó világát, így még kalandosabban fedezhetjük fel azt.

Android letöltésIOS letöltés

Időigény: 4 óra

Megközelítés

9233 Lipót,  Termálfürdő parkolója

Mosonmagyaróvár felől a Mosonmagyaróvár-Lipót-Hédervár vonalon közlekedő helyközi járatos busszal, autóval az 1401. számú úton

Térkép

Útvonal

GPX letöltésMegtekintem az útvonalat

Turistainformációk, programok, rendezvények, szálláshelyek a térségben.