Skip to main content

Őserdei kerekezés a Dráva partján

Őserdei kerekezés a Dráva partján

Az Év Kerékpárútja pályázaton a Barcs-Drávatamási szakaszra is szavazhatsz május 4. éjfélig ITT, hogy az ország kedvence legyen! A Dráva-menti kerékpárút bejutott a 11 legjobb útvonal közé. Horváth Zoltán, a Duna-Dráva Nemzeti Park természetvédelmi őre elmeséli, hogy miért is olyan izgalmas ez a hely.

Amikor még a 80-as években középiskolába jártam Barcsra, s hetente ültem fel a barcsi vasútállomáson a vonatra, nem is tudtam, hogy a vasútállomás melletti fasor mögött a Dráva folyó található.

Aztán később, sorállományú határőrként a határt védtem a Dráva mellett. Ekkor a folyó még nagyon el volt zárva, és nem is sejtettem, hogy 30 évvel később, a Dráva, mint határfolyó és a határ védelme érdekében kialakított „nyomsávon” fogok majd kerékpározni.

Ez a kerékpárút egy olyan, évtizedekig elzárt ösvényre épült, mely mellett látszik ugyan a város közelségének hatása, de mégis egy őserdei állapotban megmaradt ártéri ligeterdőn át haladunk. Közutaktól távol, friss levegőn, madárdal közepette kerekezhetünk, vigyázva arra, nehogy elgázoljunk egy-egy napozó vízisiklót. Az út hossza mintegy 8 kilométer Barcstól Drávatamási faluig és természetesen ugyanennyi vissza is. Gondolhatnánk, hogy az útvonal teljesen sík a Dráva ártere miatt, de szerencsére a Rigóc-patak völgyénél és az út végénél újra felkaptathatunk a belső-somogyi homokvidékre, így a kellemes kerékpározás során a táj szépsége és hangulata mellett fizikai képességeink is előtérbe kerülnek.

Tudom, kettős érzéssel tölti el az embert, hogy védett területen miért halad aszfaltos kerékpárút, de azt gondolom, hogy egy ily csekély szakaszon, egy meglévő út burkolása – főleg, ha a mai elektronikai kütyükhöz ragadt városi ember megmozdítását szolgálja – támogatható/elfogadható.

Mondom mindezt úgy, hogy a rövid, 1 évnyi sorkatonai szolgálat után, immár 30 éve hivatásként védem a Drávát, mint természetvédelmi őr.

Fotók: Barta Csilla

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds