Skip to main content

Hogyan teszi biztonságosabbá a közlekedést Valter Attila rózsaszín trikója?

Hogyan teszi biztonságosabbá a közlekedést Valter Attila rózsaszín trikója?

Mindannyiunknak szüksége van hősökre. Van, akinek Batman, másoknak a tűzoltók, egyeseknek pedig a sportolók jelentenek mindennapi motivációt. Rózsaszínbe öltözött Facebook oldalunk mutatja, hogy nekünk új hősünk lett Valter Attila szerepében, de a történtek ennél sokkal tovább mutatnak.

Valter Attila viseli az összetettben vezető versenyzőt illető rózsaszínű trikót a Giro d’Italia hatodik szakasza után. Mondom, mihez lehet ezt hasonlítani: 

Ez olyan, mintha egy magyar viselné a Girón az összetettben vezetőnek járó rózsaszínű trikót ? 

Ez a viszonyítási pont. Attila maga a mérce.” – így szól Princzinger Péter, a Magyar Kerékpársportok szövetségének elnökének elfogultságot leplezni sem próbáló Facebook bejegyzése. Nem, nem próbáljuk hasonlítani egy bajnokok ligája győztes meccshez, vagy egy nyertes szetthez a Roland Garroson. Tudja csak meg mindenki, hogy a világ legdurvább és legprofibb kerékpárversenyein három héten keresztül napi 4-7 órát tekernek a bringások a sikerért. A nagyjából 180 fős mezőny legtöbb versenyzője számára egy egész karrieren át csak álom marad, hogy akár csak egy napra magára ölthesse a rózsaszín trikót, Valter Attilának ez mindössze 22 évesen sikerült. 

Oké, nekünk bringásoknak jogunk van örülni a magyar kerékpársport sikerének, ahogy neked is jogod van ahhoz, hogy ez téged teljesen hidegen hagyjon.

De akkor mégis, hogyan lehet hatással egész Magyarországra az a tény, hogy a történelemben először vezeti magyar versenyző a világ egyik legkeményebb profi kerékpárversenyének, a Giro d’Italiának az összetettjét?

Magyarországon évente körülbelül 1600 kerékpáros baleset történik az utakon. Egymillió lakosra vetítve 7,4 kerékpáros hal meg közúti balesetben, s ezzel az Európai Unió harmadik legrosszabb országának számítunk. Ahhoz, hogy ez változzon, mindnyájunknak tennie kell. Türelemmel, szemléletformáló kampányokkal és igen, akár kiemelkedő sportteljesítményekkel is.

Ma és még pár napig biztosan Valter Attila rózsaszín trikójával lesz tele a sajtó. Az FDJ kerékpárosa korábban maga mondta egy interjúban, hogy a csömöri havasokból is el lehet jutni a kerékpársport élvonalába – az eredményei láttán úgy néz ki, tényleg nem tévedett. Hihetetlen sztorijának valószínűleg még csak az elején jár, példamutató küzdeni akarásával viszont egyértelműen a felnövekvő generáció egyik idoljává válthat. 

Így gondolkoztunk mi is, amikor a jelenleg is futó közlekedési tudáspróbára készült oklevelet elkészítettük. A 4-7. évfolyam diákjai számára kiírt tudáspróba egyike azoknak az intézkedéseinknek, amelyekkel azért dolgozunk, hogy a jövőben minél biztonságosabb legyen itthon közlekedni. A május 28-ig a KRÉTA rendszerében online kitölthető kérdéssor teljesítése után minden kisdiák oklevelet kap, amelyről a most rózsaszín trikót viselő Valter Attila mellett a világkupa győztes Vas Kata Blanka mosolyog vissza. Két sportolónk példát mutat a diákok számára, hogy az ügyes és biztonságos közlekedés később akár világbajnoki érmet vagy rózsaszín trikót is érhet. Még annyi kulisszatitkot elárulhatunk, hogy Attilát, amikor felkértük, hogy szerepeljen az oklevélen, azonnal igent mondott, és ő nevezte megtisztelőnek a felkérést. 

Akár érdekel a kerékpározás, akár nem, az elmúlt napokban ritka nagy figyelmet kapott Magyarországon ez a sport. Sok sikert kívánunk Attilának és reméljük, hogy teljesítményének hozadékából minden kerékpáros közlekedő profitálhat.

Már több mint 60 ezer oklevélről mosolyog vissza Valter Attila

Címlapfotó: Valter Attila / Facebook

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds