Skip to main content

Dunakanyar panorámatúra Zebegény-Nagymaros

By 2020.06.03.január 8th, 2024No Comments

Túrainfo

A túra a zebegényi vasútállomástól indul, ahova könnyen eljuthatunk a budapesti Nyugati pályaudvarról a zónázó vonattal. Mivel a túra végcélja Nagymaros, így az autóval érkezőknek azt ajánljuk, hogy Nagymaroson hagyják az autókat, és ott szálljanak fel erre a vonatra.

Miután Zebegényben megnéztük a tengerhajózási múzeumot és a kálváriát, sétáljunk ki a településről délkelet felé. Beérünk egy tölgyesbe, majd gyorsan emelkedni kezd az ösvényünk. Több kis pihenővel érünk fel a Duna fölé, itt már kitekinthetünk a Visegrádi-hegység felé is. A hegyoldalban vezető ösvényen kaptatunk a Remete-barlangokhoz, megnézzük a vulkáni kőzetbe faragott lakásokat, és megpihenünk.

Innen kőriserdőkben haladunk felfelé, lombtakaróval borított ösvényeken, bükkösökön és tölgyeseken át. A Szent Mihály-hegyen körpanorámát élvezhetünk, a Magas-Börzsönyre, a Naszályra, a Pilisre és a Szentendrei-szigetre tekinthetünk le a Julianus barát kilátóból. Majd innen tisztásokon és apró ösvényeken érünk le Nagymarosra, ahol megnézhetjük a hangulatos kisváros gótikus templomát, és sétálhatunk egyet a korzón, hogy élményekkel gazdagodva, kellemesen elfáradva térjünk haza.

Adatok

GPX letöltésMegtekintem az útvonalat

Látnivalók

Havas Boldogasszony-templom, Zebegény:

Szecessziós stílusban, az erdélyi fatemplomok mintájára épült 1906–1910 között a plébániatemplom Zebegényben, Kós Károly erdélyi polihisztor (építész, író, néprajztudós) és Jánszky Béla tervei alapján. Freskóit Körösfői-Kriesch Aladár tervei alapján tanítványai készítették Leszkovszky György festőművész segítségével.

Remete-barlangok, Zebegény:

A Duna felett emelkedő andezitkopárok a sziklafalak ölelte Remete-barlangoknál érnek véget. Remek kilátásban gyönyörködve élhették világtól elvonult életüket az egykori remeték, akik a környező települések adományaiból tartották fenn magukat. A terület több évezrede lakott már: a hegyoldalból előkerültek rézkori cseréptöredékek és egy római őrtorony maradványai is.

Julianus barát kilátó:

Az Encián Turistaegyesület építtette 1938-ban a magyarok eredetét kutató Julianus barátról elnevezett kilátótornyot. Tornyát 1939. május 14-én avatták fel. A bástya formájú kilátóból csodás kilátás nyílik a Dunakanyarra.

+ Programtipp

Hajózási Múzeum, Zebegény:

1984 július 12-én nyílt meg Zebegényben az első magyar hajózási magánmúzeum, Farkas Vince hajóskapitány gyűjteményével és saját készítésű tárgyaival. A hajózásért rajongó Farkas Vince küldetésének tekintette, hogy hitelesen bemutassa a magyar hajózás történetét: milyen helyeken jártak a magyarok a világ tengerein hajózva, és közben milyen népek kultúrájával ismerkedhettek meg. A távoli tájakról hazahozott emlékek, a saját kezűleg, nagy precizitással készített hajómodellek, eredeti hajófelszerelések, navigációs eszközök, szakmai iratanyagok, egyenruhák, lobogók, használati eszközök hűen tükrözik az egykori magyar hajózás nagyságát.

További információk

Szolgáltatások

Vendéglátóhelyek, szállások, szolgáltatások

Turistainformációk, programok, rendezvények, szálláshelyek a térségben.