Skip to main content

Túrainfó

Túránk kezdőpontját, a negycenki Széchenyi-kastélyt kisvasúttal is megközelíthetjük. A parkolóból a kastély bejáratával szembeni Hársfasor felé vesszük az irányt, amelyet Széchenyi Antal gróf és felesége ültetett a 18. század közepén. A ma már a világörökség védelme alatt álló hársfasort eredetileg lovaglóútként használták. A 2,6 km hosszú hársfasor végén találjuk a legnagyobb magyar fiának, Széchenyi Bélának és feleségének a gyönyörű síremlékét.

A hársfasor végén balra kanyarodunk, és a Mária úton folytatjuk utunkat. A főutat átszelve a Mázsa házsor első leágazásánál jobbra fordulunk Fertőboz irányába a Julianus völgyön át.

Fertőbozon a főutcába érve balra fordulunk és a Hűség napja emlékműig folytatjuk utunkat. Az emlékművet annak tiszteletére állították, hogy a Trianoni béke megállapodás kapcsán elcsatolásra került településen 1921-ben a falu lakói annak ellenére, hogy a lakosság 80%-a németajkú volt, nagy többségben Magyarország mellett szavazott.

Az emlékmű melletti lépcsősoron felsétálva érünk fel a Gloriette-hez, ahonnan csodálatos panoráma tárul elénk a Fertő tóra, sőt tiszta időben még Pozsonyig is elláthatunk. Az emlékművet Gróf Széchenyi Ferenc építtette fertőrákosi mészkőből József nádor tiszteletére, akivel többször is ezen a ponton gyönyörködött a páratlan kilátásban.

A Gloriette-től balra fordulunk a földúton Nagycenk felé, a szőlősök mellett végighaladva 500 méter után jobbra kanyarodunk a Mázsa házsor irányába, onnan a kereszteződéshez balra fordulunk és 250 méter után letérünk a Mázsa házsorról a főúttal párhuzamosan Kisbozi utca felé, amely elvezet minket főútra, ahonnan visszatérünk a Múzeumvasút parkolójába.

Látnivalók

Széchenyi Mauzóleum

Nagycenken a plébániatemplom mögött helyezkedik el a községi temető, amelynek közepén található meg a Széchenyi-család temetkezési helyéül szolgáló mauzóleum. A temető kapujától egyenes út vezet a családi sírbolthoz. Az évszázados hársfák árnyékában, a kriptaépületben alussza örök álmát a „legnagyobb magyar”, gróf Széchenyi István.

További információkTérkép

+ Programtipp

Széchenyi Múzeumvasút és Kisvasút skanzen

A kisvasút érdekessége, hogy a szolgálatot gyermekvasutasok látják el. A Múzeumvasút mind a fiatal, mind a felnőtt vasútbarátok körében nagy népszerűségnek örvend.

Fotó: Gulyás Attila/MTSZ

A Múzeumvasút végállomásánál (a Kastély vasútállomás mögött) találjuk a Közlekedési Múzeum szabadtéri kiállítását, ahol század eleji kisvasúti mozdonyokat és vagonokat mutatnak be. A bemutatóhely Széchenyi Istvánnak állít emléket, aki a magyar vasútfejlesztésben óriási szerepet játszott.

További információkTérkép

Időigény: 3 óra

Megközelítés

9485 Nagycenk, Kiscenki út 3.- Széchenyi Múzeumvasút parkolója

Győr vagy Sopron irányából a 85.számú főút mellett, Széchenyi kastéllyal szemben.

Térkép

Útvonal

GPX letöltésMegtekintem az útvonalat

Turistainformációk, programok, rendezvények, szálláshelyek a térségben.